Czy i jak warto pisać o ubezpieczeniach w ofercie pracy

Przykłady ofert pracy z informacją o programie ubezpieczeniowym.

Celem publikacji oferty pracy jest pozyskanie najlepszych kandydatów na dane stanowisko. Istotną wartością dobrze napisanej oferty pracy jest także budowa wizerunku pracodawcy. Jak to zrobić w sposób najbardziej efektywny, krótko i zwięźle? Które elementy oferty pracy należy szczególnie uwypuklić, aby zyskać zainteresowanie Pracownika? Pracownika, na rynku Pracownika… na którym konkurencja nie śpi..

W wielu branżach, jak w IT, pozyskanie odpowiednich kandydatów do pracy jest bardzo ambitnym wyzwaniem dla rekrutera. Ta sytuacja widoczna jest m.in. w wysokości oferowanego w branży IT wynagrodzenia, oraz długiej liście benefitów w ofertach pracy. Spore zapotrzebowanie na rynku pracy obserwowane jest też m.in. w branży produkcyjnej, gdzie firmy poszukują pracowników szeregowych. Rynek pracy się zmienia – rośnie liczba ofert pracy, a coraz więcej pracodawców jest otwartych na kandydatów z zagranicy. Dzisiejszy rynek stawia przed rekruterami coraz to nowe wyzwania. Często atrakcyjne wynagrodzenie nie jest dla pracownika elementem ostatecznie decydującym przy wyborze przyszłego pracodawcy, duże znaczenie mają także elementy pozapłacowe. Jednym z czynników, które mogą pozytywnie wpłynąć na uatrakcyjnienie oferty pracy są nowoczesne programy ubezpieczeniowe i prywatna opieka zdrowotna. W niniejszym artykule weźmiemy pod lupę zachowania i preferencje pracowników oraz podpowiemy w jaki sposób najlepiej pisać o programach ubezpieczeniowych w ofertach pracy.

Co znajduje się w dobrej ofercie pracy?

Jak pokazują raporty, w tym opracowany przez portal aplikuj.pl (Raport z badania. Jakość procesów rekrutacji. Aplikuj.pl 2019) treść ogłoszenia publikowanego w sieci jest bardzo ważna. Badanie przeprowadzone przez aplikuj.pl miało na celu poznanie aktualnych oczekiwań kandydatów do pracy wobec ofert zatrudnienia, które przeglądają w Internecie i warunków pracy proponowanych przez firmy. Wyniki badań pokazują, że większość odbiorców zapoznaje się tylko z pierwszymi wersami oferty pracy, dlatego też właśnie tam powinny znaleźć się kluczowe dla kandydata informacje.

Z badań opublikowanych przez aplikuj.pl, przeprowadzonych wśród osób zatrudnionych 
i poszukujących pracy, które zgodnie ze swoim doświadczeniem udzieliły on-line informacji odnośnie procesów rekrutacji, kluczowe treści oferty to: zakres obowiązków, charakter zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia. Najważniejszą publikowaną informacją jest zdecydowanie wysokość zarobków (wskazanie 91% ankietowanych). Na pytanie o najbardziej pożądane w ofertach pracodawców  benefity,  ankietowani podali na pierwszym miejscu szkolenia, na drugim miejscu został wymieniony program ubezpieczeniowy

W Stanach Zjednoczonych ubezpieczenie zdrowotne to jedno z podstawowych kryteriów wyboru pracodawcy i oferty pracy. W ofertach pracy w USA informacja o warunkach ubezpieczenia pojawia się zwyczajowo zaraz obok informacji o wysokości oferowanej płacy. W Polsce informacja o ubezpieczeniach dla pracowników pojawia się coraz częściej w ofertach pracy, ale wiele firm jej nie zamieszcza, pomimo, że oferują zatrudnionym programy ubezpieczeniowe. Skoro ubezpieczenie, jako benefit, jest pożądane przez pracowników i kandydatów do pracy, informacja o ubezpieczeniu  powinna się w ogłoszeniu pracy pojawiać.

Jak pisać o ubezpieczeniu w ofercie pracy? Przykłady.

W firmach i instytucjach, gdzie aktywne są programy ubezpieczeniowe dla pracowników spotkamy trzy typowe sytuacje: programy ubezpieczeniowe  sponsorowane przez pracodawcę, programy, do których pracodawca dopłaca i typową, szczególnie dla mniejszych firm, sytuację – pracownicy mają możliwość przystąpienia do wynegocjowanego przez pracodawcę ubezpieczenia grupowego, a składki opłacają sami. Informacja w ofercie pracy będzie więc przede wszystkim zależna od posiadanego rodzaju programu ubezpieczenia i warunków przystąpienia dla pracowników.

Przykładowe wzmianki o ubezpieczeniu w ofercie pracy.

Oferujemy:

  • Darmowe ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników.
  • Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie.
  • Atrakcyjny program ubezpieczeniowy dla pracowników.
  • Prywatną opiekę medyczną dla pracowników.
  • Prywatną opiekę medyczną dla pracowników i ich rodzin.

Oferty ubezpieczeń grupowych na życie i zdrowie są coraz bardziej zróżnicowane. Jeśli firmowy program ubezpieczeniowy wyróżnia się cechą, która może być istotna dla potencjalnych kandydatów można podać bardziej szczegółowe informacje w opisie.

Przykłady:

  • Prywatna opieka medyczna dla naszych pracowników – ok. 200 gabinetów lekarskich w Warszawie i okolicach.
  • Ubezpieczenie pracowników na terenie Polski i UE.
  • Ubezpieczenie na życie i prywatna opieka medyczna dostępne dla pracowników zza granicy.
  • Darmowe ubezpieczenie dla pracowników, także w trakcie uprawiania sportu.
  • Prywatna opieka medyczna i zakładowy gabinet internistyczny dla pracowników i ich rodzin.

W ostatnich latach znacznie wzrósł odsetek zatrudnianych w Polsce obcokrajowców. Nierzadko Pracodawcy konkurują ze sobą o pracowników zza granicy, również w zakresie stanowisk produkcyjnych czy magazynowych. Ważne aby przeprowadzona rekrutacja była efektywna, a pozyskany pracownik został z Firmą na dłużej. Wysoki wskaźnik fluktuacji może skutkować wzrostem kosztów, a nawet spowolnieniem rozwoju Firmy.

Elementami, które Pracodawcy coraz częściej wybierają jako wyróżnik wśród konkurencji są atrakcyjne, nowoczesne rozwiązania ubezpieczeniowe – grupowe ubezpieczenia na życie dla zatrudnionych i członków Ich rodzin, a także prywatna opieka zdrowotna. Pracownicy decydujący się na podjęcie pracy w Polsce, a których rodziny wciąż żyją w ich ojczyznach, również mogą skorzystać z rozwiązań grupowych dedykowanych Pracownikowi. Co więcej, ubezpieczenia grupowe, dzięki większej grupie zakupowej, pozwalają osiągnąć pracownikowi wysokie sumy ubezpieczenia i szereg dodatkowych atrakcyjnych warunków, które nie byłyby osiągalne przy ofercie indywidualnej.

Ubezpieczenie grupowe na życie i zdrowie pracowników jest od lat  jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych. Większość dużych firm, a i coraz więcej średnich i małych podmiotów oferuje pracownikom programy ubezpieczeniowe. Dostępność i jakość opieki w ramach NFZ niestety pozostawia wiele do życzenia, zaś zakup ubezpieczenia zdrowotnego na własną rękę to spory wydatek. Program ubezpieczeniowy w firmie jest cenionym bonusem. Wiele wskazuje, że w kolejnych latach będzie to coraz istotniejsze kryterium wyboru oferty pracy. Jeśli firma posiada dobry program ubezpieczeniowy warto wykorzystać ten atut  w rekrutacji.

Jak oceniasz tą podstronę?
Equinum Broker